چند کلمه می بایست برای امتحان رایتینگ آیلتس بنویسم؟

تعداد کلمات امتحان رایتینگ آیلتس

چند کلمه می بایست برای امتحان رایتینگ آیلتس بنویسم؟

این مساله یکی از سوالات رایجی است که زبان آموزان از اساتید خود می پرسند و جالب است بدانید که نظرات مختلفی در این مورد وجود دارد.

متاسفانه، توصیه و ذهنیت بسیار بدی در مورد این سوال وجود دارد. دو نمونه از بدترین توصیه های شنیده شده این هستند که “شما نباید 250 کلمه در رایتینگ تسک 2 خود بنویسید، نوشتن 10 درصد کمتر مشکلی ندارد” و “شما باید تا جایی که ممکن است بنویسید تا نمره خوبی بگیرید”. این دو پیشنهاد کاملا اشتباه می باشند و باعث از دست دادن نمره می شوند.

چه اتفاقی می افتد اگر زیر 250 کلمه در رایتینگ تسک 2 و 150 کلمه در رایتینگ تسک 1 بنویسیم؟ تعداد کلمات امتحان رایتینگ آیلتس

تنها پیشنهادی که شما باید به آن گوش کنید این است که اگر می خواهید به یک سوال به طور کامل پاسخ دهید، شما باید حداقل 250 کلمه برای رایتینگ تسک 2 و حداقل 150 کلمه برای رایتینگ تسک 1 بنویسید. اگر شما کمتر از این مقدار برای هر یک از تسک ها بنویسید، شما به سوال به طور کامل پاسخ نداده اید و در زمینه پاسخ به سوال یا Task achievement از شما نمره کسر خواهد شد.

آیا من برای گرفتن نمره بهتر می بایست کلمات بیشتری بنویسم؟

خیر! این کار به چند دلیل خوب نمی باشد:

  • اول اینکه شما یک زمان محدودی برای پاسخ به هر دو سوال تسک 1 وتسک 2 دارید. مدیریت زمان یکی از مهمترین چیزهایی است که شما می بایست در امتحان رایتینگ آیلتس یاد بگیرید. اگر شما زمان زیادی برروی یک سوال بگذارید، شما در سوال بعدی نمره از دست خواهید داد.
  • دوم اینکه اگر بیش از محدوده مجاز کلمات مشخص شده بنویسید، احتمال اینکه اشتباهات گرامری بیشتری انجام بدهید نیز بیشتر می شود و این باعث می شود نمره پایین تری بگیرید.
  • در پایان، کیفیت نوشته شما مورد قضاوت قرار می گیرد، نه کمیت آن. سعی کنید برروی یک نوشته عالی تمرکز کنید، به جایی این که تلاش کنید که یک نوشته بلند تولید کنید. به خاطر داشته باشید که شما باید برای طرح اولیه و چک کردن کار خود در کنار نوشتن نیز وقت بگذارید.

چند کلمه من باید بنویسم؟

در امتحان رایتینگ، شما وقت این که تک تک کلمات خود را بشمارید را ندارید. بنابراین پیشنهاد می شود که همیشه 10 درصد بیشتر از آن چه از شما انتظار می رود بنویسید. به عبارت دیگر، برای رایتینگ تسک 1 در حدود 160 تا 170 کلمه و برای رایتینگ تسک 2 در حدود 270 تا 280 کلمه بنویسید. اگر تلاش کنید که این مقدار توصیه شده را برای رایتینگ های خود بنویسید، تعداد کلمه های  نوشته های شما خیلی بیشتر از تعداد کلمه های مجاز خواهد بود.

چگونه بدانم که در شرایط امتحان چند کلمه نوشته ام؟

همانطور که قبلا بیان شد، شما وقتی برای شمردن کل کلمات نوشته های خود ندارید، اما روش هایی برای تخمین آن وجود دارد. پیشنهاد می شود که برروی ورقه های رایتینگ امتحان اصلی تمرین کنید. تمامی این ورقه ها در یک اندازه می باشند. بنابراین، شما می توانید ببینید که برای نوشتن یک نوشته در محدوده کلمات مجاز چه مقدار از فضای ورقه اصلی گرفته می شود.

تمرین بر روی ورقه های اصلی همچنین شما را برای امتحان اصلی آماده می کند و شما در روز امتحان شگفت زده نخواهید شد.

آیا همه کلمه ها به یک شیوه شمرده می شوند؟

خیر! کلماتی که در وسط آنها خط تیره وجود دارد مانند ‘First-class’ یا ‘State-of-the-art’ یک کلمه محسوب می شوند. کلمات مخفف شده مانند ‘I’ll’ یا ‘we’re’ هم به عنوان یک کلمه در نظر گرفته می شوند. (به صورت نرمال شما نباید از مخفف سازی در نوشته های آکادمیک و امتحان رایتینگ آیلتس استفاده کنید).

کلماتی مانند ‘a’ ‘an’  و‘the’ هم به عنوان یک کلمه محاسبه می شوند.

علامت هایی که برای جداسازی جملات استفاده می شوند مانند کاما (,)، کالن (:) و سمی کالن (;) جزو کلمات در نظر گرفته نمی شوند.

آیا من می توانم کلمات را از سوال کپی کنم؟

پارافریز امتحان رایتینگ آیلتس

شما می توانید چند کلمه را کپی کنید، اما نباید کل سوال را در نوشته های خود تکرار کنید. شما هرگز نباید کل جمله سوال را کپی کنید. تکرار سوال به این معنی می باشد که ممتحن این کلمات را نادیده گرفته و مثل این می ماند که شما چیزی ننوشته اید. نوشته شما براساس توانایی شما در پارافریز کردن با استفاده از کلمات مترادف مورد ارزیابی قرار می گیرد. بنابراین، سعی کنید به این مهارت دست پیدا کنید و از کپی کردن سوال خودداری کنید.

Example Question  Successful sports professionals can earn a great deal more money than people in other important professions.

Example Paraphrasing – It is possible for successful athletes to make a lot more money than people working in other important jobs.

همانطور که مشاهده می کنید، یک سری کلمات مانند ‘successful’, ‘money’ و ‘important’ دقیقا از سوال برداشته شده اند، ولی اکثر کلمات با کلمات هم معنی آن جایگزین شده اند.

آیا مجاز هستم جملات را تکرار کنم؟

دوباره تاکید می گردد که تکرار کردن جملات باعث می شود که ممتحن آن ها را نادیده بگیرد. بعضی زبان آموزان تلاش می کنند که جملات خود را در امتحان رایتینگ آیلتس تکرار کنند زمانی که هیچ وقتی در سر جلسه امتحان ندارند. همیشه بهتر است که چیزی جدید بنویسید تا اینکه دقیقا کلمات را تکرار کنید.