تقویت لیسنینگ آیلتس – نکات کلیدی

تقویت لیسنینگ آیلتس برای گرفتن بالاترین نمره Listening آیلتس

تقویت لیسنینگ آیلتس1. با سوالات متنوع تمرین کنید.

مؤثرترین راه برای آشنایی با ساختار آزمون و تقویت لیسنینگ آیلتس، تمرین انواع سؤالات از طریق آزمون های تمرینی است. یک داوطلب که نمره بالایی در listening آیلتس گرفته، در مورد تجربه آزمون خود می گوید: برای آماده سازی، من تقریباً فقط سؤالات آزمون آیلتس کمبریج را انجام دادم چون معتبرترین منبع سؤالات آزمون است. اول تست های 3 تا 4 سال پیش را انجام دادم تا با ساختار و قالب تست های listening آشنا شوم. زمانی که به ساختار آزمون listening عادت کردم، شروع به تمرین سوالات امتحانی سال های اخیر کردم تا با مطالب و موضوعات رایج سال های اخیر آشنا شوم. هر روز 3 تا 4 تست تمرینی نزدیک زمان آزمون واقعی انجام دادم تا ذهنم به تمرکز روی زمان آزمون هم عادت کند.تقویت لیسنینگ آیلتس

2. از هر آزمون ماک بیشترین بهره را ببرید.

برای بیشترین بهره برداری از هر آزمون آزمایشی و تقویت لیسنینگ آیلتس، روش زیر پیشنهاد می شود:

  • قبل از شرکت در آزمون، یادداشت های آزمون قبل را دوباره بخوانید، تست هایی که اشتباه پاسخ داده شده، نوع سؤالاتی که اغلب اشتباه داشتید و واژگان جدید هر آزمون را بررسی کنید.
  • در حین تست listening، اگر بین دو پاسخ احساس سردرگمی کردید، آنچه را که از قسمت شنیداری می فهمید، سریع یادداشت کنید. در نیم دقیقه بررسی پاسخ ها بعد از هر قسمت، یا در 10 دقیقه آخر زمان listening، یادداشت خود را مرور کنید و بهترین پاسخ را انتخاب کنید. این کار به شما کمک می‌کند وقتی بعضی جاها را نمی‌شنوید استرس نگیرید.
  • پس از پایان تست، پاسخ های خود را بررسی کنید و پاسخ های اشتباه را شناسایی کنید. با بررسی کارنامه آزمون سعی کنید بفهمید در چه نوع تست هایی ضعیف هستید. اگر به دلیل مشکل گوش دادن اشتباه فهمیده اید، برای درک بهتر محتوای شنیداری، دوباره به متن گوش دهید و واژگان جدید را یادداشت کنید . به عنوان مثال، اگر من اغلب در سوالات مربوط به تکمیل جدول اشتباه می کنم، فقط برای این قسمت یک تمرین اضافی انجام می دهم، تا زمانی که حداقل در یک آزمون نمره کامل یا نزدیک به کامل بگیرم. پس از آن به طور مرتب این نوع سوال را تمرین می کنم تا زمانی که 3 تا 4 روز پشت سرهم سوالات تکمیل جدول را درست انجام دهم.

3. به طور مداوم مهارت های شنیداری خود را بهبود ببخشید.

در اینجا برخی از مهارت‌های شنیداری برای هر قسمت listening آیلتس فهرست می شود:

  • قسمت اول: این قسمت از listening معمولا سوالات مربوط به نام مکان ها و اعداد است که جای خالی با مقدارها، دفعات و یا اعداد ترتیبی پر می شود. برای بهبود در این نوع تست ها بهتر است قبلا املای دقیق اعداد، نسبت ها و اصطلاحات مربوط به آن را خوب یاد گرفته باشید.
  • قسمت دوم: در قسمت دوم اطلاعات می توانند به طور رندوم مورد سوال قرار گیرند. پس توقع نداشته باشید که جواب سوالات به ترتیبی که شنیده اید خواسته شود. برای پاسخ به این سوالات باید از آنچه شنیده اید تا حدی نوت برداری کرده باشید.
  • قسمت سوم: در این بخش معمولاپاسخ ها در لابه لای یک دیالوگ یا متن آکادمیک ارائه می شود. در این قسمت شما باید دیدگاه و نظر گوینده را در مورد موضوعات دقیقا متوجه شوید. برای این منظور باید به حروف ربط متضاد، بالا و پایین شدن صداها و لحن گوینده توجه کنید.
  • قست چهارم: این قسمت به مهارت های paraphrasing شما نیز توجه دارد. برای تقویت این مهارت، از گوش دادن به سخنرانی های اجتماعی یا شغلی مثل TED غافل نشوید. همچنین می توانید پادکست‌ها، ویدئوها یا فیلم های انگلیسی را درباره موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارید تماشا کنید. اگر فیلمی در مورد موضوعات روزمره است زیرنویس را خاموش کنید. اما اگر در مورد موضوعاتی پیچیده مانند مسائل علمی است می توانید زیرنویس انگلیسی را دنبال کنید تا به دایره واژگان شما اضافه شود.  در صورتی که زمان زیادی ندارید، آزمون های listening آیلتس را با سرعت 1.25X  یا 1.5X  گوش دهید تا سرعت درک شنیداری شما بهبود یابد.