تغییرات آزمون تافل 2023

ای تی اس، فرمت جدیدی را برای آزمون TOEFL iBT و هوم ادیشن (Home Edition) اعلام کرده است. مدیران ای تی اس دلیل این تغییرات آزمون تافل 2023 را تلاش برای ایجاد “یک تجربه بهینه برای همه کسانی که در آزمون تافل iBT شرکت می‌کنند“ عنوان کرده اند. تغییرات جدید شامل موارد زیر هستند:

  • آزمون کوتاه‌تر شده و تکمیل آن کمتر از ۲ ساعت طول می‌کشد.
  • بخش Reading تنها شامل دو متن و در مجموعه ۲۰ سوال خواهد بود.
  • سوال مستقل (Independent) رایتینگ حذف گردیده اما سوال ترکیبی (Integrated) باقی خواهد ماند.
  • سوال جدیدی برای بخش Writing به نام بحث دانشگاهی (Academic Discussion) ارائه خواهد شد.
  • هیچ سوال بدون نمره‌ای وجود نخواهد داشت.

علاوه بر این تغییرات، شرکت‌کنندگان در آزمون می‌توانند بلافاصله پس از امتحان از تاریخ اعلام نمره آگاه شوند و به‌محض اعلام نمره نیز اطلاع‌رسانی فوری به آن‌ها صورت می‌گیرد. دستورالعمل‌های ارائه‌شده در طول آزمون نیز ساده‌تر می‌شود و نرم‌افزار آن بهبود پیدا می‌کند. این موارد باعث صرفه‌جویی در زمان آزمون تافل iBT نیز می‌شوند.

از سوی دیگر، تجربه کاربری وبسایت ETS بهبود خواهد یافت و روند ثبت نام در آزمون کوتاه‌تر و آسان‌تر خواهد شد. با ایجاد این تغییرات شما می‌توانید در حساب کاربری خود دسترسی آسان‌تری به اطلاعات ضروری داشته باشید. ETS همچنین اعلام کرده است کاربرانی که از قبل در آزمون تافل iBT ثبت نام کرده‌اند، اگر تمایل به شرکت در آزمون به‌روزشده را دارند می‌توانند به‌صورت رایگان، تاریخ آزمون خود را تغییر دهند. تغییر رایگان تاریخ آزمون تافل iBT تنها تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۳ فرصت دارد.