تدریس خصوصی آیلتس (IELTS)

آیلتس چیست؟ همه آن چیزی که درباره آزمون و تدریس خصوصی آیلتس (IELTS) باید بدانیم!


IELTS مخفف عبارت International English Language Testing System می باشد که در واقع یک سیستم مشخص برای ارزیابی میزان مهارت و تسلط افراد نسبت به زبان انگلیسی است و توسط دانشگاه کمبریج، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می شود و سالانه در سراسر جهان افرادی زیادی در این آزمون شرکت می کنند.

یکی از دلایل این استقبال زیاد، معتبر بودن مدرک آن در دانشگاه ها، موسسات، ادارت موجود در کشورهای جهان می باشد. پس بهره مندی از تدریس خصوصی آیلتس به منظور کسب نمره ای مناسب در آزمون آیلتس می تواند یک امتیاز خوب برای کسانی باشد که به دنبال یافتن کاری بهتر و یا مهاجرت و ادامه تحصیل در کشورهای دیگر هستند.

اگر شما از قبل نسبت به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید و کلمات زیادی بلد باشید، خیلی سریع تر پیشرفت خواهید کرد، البته این بدین معنی نیست که افرادی که به تازگی می خواهند یادگیری زبان را شروع کنند نمی توانند در آزمون آیلتس موفق شوند، بلکه همه چیز به میزان تلاش خود شما و تدریس خصوصی آیلتس توسط اساتید آگاه به آزمون بستگی دارد و اینکه تا چه حد از گنجینه ی کلمات برخوردار هستید. تسلط داشتن به تعداد کلمات بیشتر و افزایش سطح واژگان می تواند یکی از کلیدی ترین مهارت ها برای شرکت در بیشتر آزمون های زبان در تمام دنیا باشد.

آزمون آیلتس در دو نوع آکادمیک و عمومی برگزار می شود، اگر قصد دارید که در آینده تحصیلات خود را در دانشگاه های خارجی انگلیسی زبان ادامه دهید، باید سعی کنید که در آیلتس آکادمیک IELTS ACADEMIC نمره ی قابل قبولی به دست آورید. آیلتس جنرال IELTS GENERAL برای کسانی مناسب است که می خواهند به قصد مسافرت، کار و یا شرکت در دوره های تحصیلی غیر دانشگاهی در کشورهای انگلیسی زبان، از مدرک این آزمون استفاده نمایند. آزمون آیلتس به سنجش مهارت های اصلی زبان یعنی گفتار (speaking)، شنیدار (listening)، نوشتار (writing) و خواندن (reading) می پردازد و موفقیت در آن به این معناست که شما از این مهارت ها به حد قابل قبولی برخوردار هستید. با تدریس خصوصی آیلتس در کمترین زمان ممکن و بهینه ترین روش ها به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

این آزمون دارای چهار مرحله اصلی می باشد که به مدت دو ساعت و چهل و پنج دقیقه برگزار می گردد، تعداد سوالات و مدت زمان تعیین شده برای پاسخگویی به آنها به شرح زیر است:

 

  • بخش شنیداری : تعداد سوالات 40 و مدت زمان پاسخگویی 30 دقیقه + 10 دقیقه برای وارد کردن جواب ها در پاسخنامه
  • بخش خواندن : تعداد سوالات 40 و مدت زمان پاسخگویی 60 دقیقه
  • بخش نوشتن : تعداد سوالات 2 و مدت زمان پاسخگویی 60 دقیقه
  • بخش مکالمه: مدت زمان پاسخگویی 11 تا 14 دقیقه

 

نمرات در آزمون آیلتس

بازه نمره، عددی بین 0 تا 9 می باشد که نمره 9 عالی، نمره 7 خوب، نمره 5 متوسط و نمره 4 به پایین ضعیف محسوب می گردد. این نمره بر اساس محاسبه ی نمرات کسب شده ی شما در بخش های مختلف گفتاری، نوشتاری، شنیداری و خواندن به دست می آید، برای دریافت پذیرش از دانشگاه های معتبر، شرایط و قوانین هر دانشگاهی می تواند متفاوت باشد ولی درکل برخورداری از نمره 7 آزمون آیلتس کافی می باشد.هریک از مهارتهاى چهارگانه در این آزمون بطور جداگانه از ۱ تا ۹ امتیاز دهى شده و در نهایت معدل ۴ مهارت ذکر شده محاسبه و اعلام مى شود.

اعتبار مدرک آیلتس

از زمانی که شما این مدرک را اخذ نمایید، به مدت دو سال بعد مجددا باید در این آزمون شرکت کنید تا بتوانید مهارت های خود را بسنجید زیر امکان دارد که با گذر زمان دانش زبان انگلیسی شما هم تغییر کرده باشد.

اعتراض به نتیجه آزمون آیلتس

هر داوطلبی می‌تواند اعتراض و عدم رضایت خود نسبت به نتیجهٔ آزمون را به مرکز مربوطه اعلام نماید. بر اساس مقررات آیلتس، داوطلبان می‌بایست اعتراض خود را ضمن تکمیل یک برگه اعتراض به فاصله شش هفته از تاریخ آزمون رسماً اعلام دارد. بواسطهٔ این برگه، داوطلب حق اعتراض برای هر یک از بخش‌ها یا مهارت‌هایی که فکر می‌کند در آن نمره‌ای کمتر از آنچه می‌بایست به وی تعلق گرفته است را خواهد داشت. داوطلب تنها با پرداخت مجدد هزینهٔ آزمون می‌تواند به نتیجهٔ آزمون خود اعتراض نماید که در صورت تأیید و درست بودن اعتراض، این مبلغ به وی عودت داده می‌شود. در غیر اینصورت هیچ بخشی از هزینه قابل استرداد نخواهد بود.

نمرات آیلتس

تدریس خصوصی آیلتس یا شرکت در دوره های آیلتس آموزشگاه؟

بدون شک برای یادگیری زبان بهترین روش کلاس خصوصی یا تدریس خصوصی زبان می باشد ، وقتی صحبت از یک آزمون تخصصی می باشد لازم است که از کسانی که قبلا این مسیر را پیموده اند، کمک بگیرید و برنامه ای کاربردی و قوی برای مطالعه زبان انگلیسی تعیین کنید.

مزیت تدریس خصوصی آیلتس این است که شما اختیار بیشتری در انتخاب مدرس، محل و ساعات برگزاری کلاس و تعداد جلسات آن دارید، دوره ها و کلاس هایی که به صورت آموزش خصوصی زبان برای آزمون آیلتس برگزار می شوند می توانند در مدت زمان کمتری آمادگی لازم را در فرد زبان آموز ایجاد نماید پس بر اساس سنجش این شرایط می توان به راحتی به این انتخاب رسید که تدریس خصوصی آیلتس برای شما مناسب تر است. اما در هر صورت برای کسب موفقیت، لازم است که مطابق با یک برنامه ریزی مشخص یادگیری را شروع کنید و البته قبل از آن اطلاعات کافی راجع به روش و نحوه ی آزمون IELTS به دست آورید.

تصورات اشتباه درباره آیلتستدریس خصوصی آیلتس

تصورات اشتباه درباره آیلتس و همچنین گرفتن نمره‌ی بالا در هر بخش وجود دارد. در این مطلب به بعضی از این تصورات نادرست می‌پردازیم.

  • آزمون گیرنده باید با عقیده من موافق باشد

آزمون آیلتس، تست دانش سنجی و ایده سنجی نیست بلکه تنها یک تست زبانی است. آزمون گیرنده می‌تواند در قطب مخالف شما باشد اما در عین حال شما در آزمون نمره‌ی 9 بگیرید. چرا که آزمون گیرنده تنها توانایی شما در پاسخگویی به سوالات و نحوه‌ی نگارش شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بنابراین در آزمون درمورد آنچه موافق یا مخالف هستید به راحتی ابراز عقیده کنید و یا آن را بنگارید و نگران مخالفت یا موافقت ایده‌ی آزمون گیرنده نباشید.

  • آیلتس می خوانم تا نمره‌ی بالا بگیرم

این مساله هم بزرگترین اشتباه دانشجویان است. این که از آزمون آیلتس چه می‌دانیم و چطور بخوانیم در جای خود اما نکته‌ی بسیار مهم این است که توانایی شما در قسمت زبان عمومی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. بدون سطح مناسب زبان عمومی گرفتن نمره مناسب در آیلتس ممکن نیست.

  • باید از کلمات سنگین در رایتینگ استفاده کنم

کاملا مشهود است که بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس با این پندار شروع به نوشتن می‌کنند که هر چه واژگان سنگین‌تری استفاده کنند نمره بیشتری خواهند گرفت، اما این تصور می‌تواند نوشته ی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و انسجام و پیوستگی متن را دچار اختلال می‌کند.

  • نمی‌توانم از آزمون گیرنده درخواست کنم که در بخش اسپیکینگ سوال را مجدد تکرار کند

در بخش اسپیکینگ برخلاف لیسنینگ می‌توانید برای تکرار سوال درخواست کنید. حتی داوطلبان انگلیسی زبان هم از این حق برخوردارند. حتی می‌توانید از آزمون گیرنده در خصوص معنی واژه سوال کنید اما فراموش نکنید که تنها یک واژه را می‌توانید سوال کنید. از این حق به درستی استفاده کنید و تنها زمانی درخواست کنید که واقعا نیاز به کمک دارید.

  • باید با لهجه آمریکایی یا انگلیسی در آزمون صحبت کنم تا نمره ی خوبی کسب کنم

داوطلبان زیادی هر روز بدون لهجه‌ی آمریکایی و یا انگلیسی نمره‌ی بالایی می‌گیرند. همانطور که می‌‎دانید صدها اکسنت انگلیسی وجود دارد و هیچکدام هم در آزمون اسپیکینگ به شما کمک نمی‌کنند. در حقیقت آزمون بر اساس اکسنت شما نیست بلکه نحوه‌ی درک صحیح شما از سوال و گفتار سلیس و روانی، تلفظ صحیح کلمات، استرس صحیح جمله و کلمات و زیرو بمی صدا در پاسخگویی به سوال نمره‌ی شما را تغییر می‌دهد.

  • باید تمام جملاتم بدون خطا باشند

در واقع مشکل اینجاست که ممکن است ترجیح دهید از ساختارهایی استفاده کنید که ساده‌تر هستند تا اشتباهی مرتکب نشوید ولی این کار دامنه ساختارهای مورد استفاده شما را محدود می‌کند.

چرا آیلتس مهم است؟

این که چرا باید آیلتس گرفت، روشن است. متقاضیان تحصیل در خارج از کشور و هم چنین افرادی که خواهان مهاجرت هستند، یکی از راه های نشان دادن سطح آمادگی زبان انگلیسی آن ها،‌ اخذ مذرک آیلتس است. وقتی شما این مدرک را داشته باشید، می توان فهمید که سطح عمومی زبان شما بر روی ۴ مهارت اشاره شده قبل، چه گونه است.

چون هر مهارت skill دارای یک محدوده band score‌ است و نمره نهایی بر اساس overall تعیین می شود که میانگین هر ۴ مهارت می باشد. اگر شما برای یک از موارد فوق نیاز به اخذ مدرک زبان بین المللی داشتید، آیلتس یکی از پیشنهادات ممکن است. البته باید توجه داشت که مدارک آیلتس بر خلاف تافل که ۵ ساله اعتبار دارد،‌ تنها ۲۴ ماه اعتبار دارد.

پس اگر خواهان اپلای برای دانشگاه های خاصی هستید و قصد دارید ظرف چند ماه پس از اخذ مدرک آیلتس، در دانشگاه های مختلف apply‌ کنید، اخذ آیلتس را در محدوده زمانی قرار بدهید که وقت شما از دست نرود و مدرک expire (منقضی) ‌نشود. لذا تدریس خصوصی آیلتس شما را در بهترین زمان ممکن به سر منزل مقصود خواهد رساند. برای آگاهی از آزمون به سایت ielts.org مراجعه کنید. در این سایت، ‌اطلاعات کامل درباره آزمون و مراکز امتحانی و منابع رایگان قابل دانلود در دسترس خواهد بود. البته تفاوت های ساختار و مفهومی بین آیلتس و تافل سبب می شود که برخی به تافل بیشتر علاقمند شده مخصوصا به خاطر ساختار اینترنتی آن.

آیلتس تضمینی نداریم!

گول نخورید! چیزی به نام تدریس خصوصی آیلتس بصورت تضمینی نداریم. ساختار پرسش ها و آزمون و هم چنین سیستم نمره دهی در بخش نوشتاری و گفتاری سلیقه ای است و به این خاطر هیچ کس نمی تواند نمره ای برای شما پیش بینی و آن را تضمین کند. به جای تمرکز روی این موضوع، مهارت های ۴ گانه خود را برای کسب نمره حداکثری در روز آزمون ارتقا دهید و به تبلیغات اینستاگرامی و تلگرامی که این روز ها بسیار شایع شده است، کاری نداشته باشید.

حتی مراجعه به سایت هایی که در آن تجربیات افراد مختلف شرکت کننده در آزمون ارائه می شود نیز، جز تشویش ذهنی برای شما،فایده ای در پی ندارد.

برنامه ریزی برای آزمون آیلتس

برنامه ریزی برای شرکت در آزمون آیلتس،‌ همان طور که قبلا نیز متذکر شدیم، بر اساس قابلیت های فردی، زمان مورد نیاز و هدف از شرکت در آزمون متفاوت است. برای برنامه ریزی اثر بخش باید:

  • نمره مورد نیاز را تعیین کنید.
  • مدت زمانی لازم برای اخذ مدرک و ارسال به دانشگاه بر اساس deadline اعلامی را در نظر بگیرید.
  • منابع مطلوب با مشاوره افراد نخبه و خبره در این زمینه را در نظر بگیرید.
  • هر ۴ مهارت را بر اساس منابع مورد نظر، به طور متناوب کار کنید.
  • بازه های زمانی کوتاه مدت برای خود تعیین کنید و مثلا هر ماه، آزمون آزمایشی شرکت کنید تا نقاط ضعف شما مشخص شود.
  • برای زمان نزدیک به هفته های برگزاری آزمون هم با کمک استاد خود، برنامه ریزی خاص انجام دهید.

برای کسب نمره 7 به بالا در آیلتس بایستی چه کنیم؟

تدریس خصوصی آیلتس

برای کسب نمره ۷ در آزمون آیلتس،‌ باید حداقل در دو مهارت نمره ۷ به بالا داشته باشید. این کار ساده ای نیست و وقت و مهارت زیادی طلب می کند. کسانی که نمره ۷ به بالا کسب می کنند، معمولا خوب حرف می زنند و خوب می نویسند و زیاد گوش کردند و زیاد متن انگلیسی در زمینه های مختلف خوانده اند و دایره لغات خوبی دارند. البته نه از نظر ریشه شناسی که در GRE نیاز است. برای گرفتن نمره ۷، بهتر است با کسانی که نمره ۸ گرفته اند مشورت کنید. ما با بهترین مدرسان عمومی زبان انگلیسی در عرصه تدریس خصوصی آیلتس که می توانند به شما، راهکارهای ارتقای مهارت های ۴ گانه از سطح عمومی به تخصصی (مانند استفاده از گرامرهای پیچیده تلفیقی) را آموزش دهند در انتظار شما هستیم.

چه نمره ای در آیلتس برای پذیرش در دانشگاه ها نیاز است؟

هر دانشگاهی در سراسر دنیا، نمره خاصی را به داوطلبان توصیه می کند تا به همراه مدارک تحصیلی جهت بررسی پذیرش آن ها ارسال کنند. کارنامه شما می بایست مستقیما از سوی بریتیش کنسول به دانشگاه ارسال شود و شما حق ندارید این کارنامه را به همراه مدارک تحصیلی ارسال کنید.

رنج نمره ای که دانشگاه ها برای پذیرفتن کارنامه آیلتس به عنوان سندی دال بر توانایی داوطلب در زبان انگلیسی مد نظر قرار می دهد، تفاوت می کند. مثلا دانشگاه های اروپا برای پذیرش در مقطع کارشناسی، نمره ۶ آکادمیک را مطرح می کنند در حالی که دانشگاه های امریکای شمالی برای مقطع ارشد و دکترا، نمره ۶.۵ تا ۷ را ملاک قرار می دهند. اما برای پذیرش در مقطع کارشناسی، نمره ای بین ۵.۵ تا ۶ هم کفایت می کند.

کشورهای اسکاندیناوی، برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی، رنج ۵.۵، کارشناسی ارشد ۶ و دکترا بین ۶ تا ۶.۵ را مطرح می کنند. در حالی که برای تحصیل در دانشگاه های آمریکای شمالی یا اقیانوسیه، نمره ای بین ۶.۵ تا ۷ معمولا نیاز است.

اگر نتوانید نمره مورد نظر را کسب کنید، احتمال دارد به پذیرش مشروط به شما داده شود که conditional admission‌ نامیده می شود. وقتی پذیرش مشروط گرفتید، احتمال صدور ویزای دانشجویی برای شما کاهش پیدا می کند. اما اگر ویزا صادر شد، پس از ورود به دانشگاه، باید در کلاس های زبان انگلسی و هم چنین آزمون تعیین سطح نهایی شرکت کنید تا اجازه ورود به مقطع تحصیلی را پیدا کنید.

 

تدریس خصوصی ایلتس نجفی – چرا ما؟

دوره های تدریس خصوصی آیلتس استاد نجفی بهترین انتخاب برای شماست، اگر :

  • زمان کمی برای بدست آوردن موفقیت در آزمون آیلتس در اختیار دارید.
  • در جستجوی کلاسی هستید که تمامی زبان آموزانی که دوره را گذرانده و تمریناتش را انجام داده اند، موفق شده باشند.
  • علاوه بر نیاز به یادگیری و تمرین تکنیک های موفقیت در آزمون، واقعا نیاز دارید کلاسی باشد که مهارت شما را در زبان انگلیسی افزایش دهد.
  • به تدریس خصوصی آیلتسی نیاز دارید که زمان زیادی برای تمرین های مکالمه در کلاس وجود داشته باشد.
  • می خواهید نقاط ضعف و قوت شما در زبان انگلیسی روشن شود و روش برطرف کردن ضعف ها به شما آموزش داده شود.
  • می خواهید علاوه بر برنامه آموزشی کلی کلاس، با توجه به نقاط ضعف شما برنامه تمرین های ویژه دریافت کنید که زودتر به نتیجه برسید.
  • نیاز دارید که در کلاسی شرکت کنید که همیشه زمان برای پرسیدن سوالات شما وجود داشته باشد.
  • در جستجوی کلاسی هستید که فقط آموزش نباشد، بلکه بعد از آموزش، تمرین و سپس آزمون وجود داشته باشد، تا مطمئن باشید که هر آنچه آموزش داده شده را به خوبی یاد گرفته اید و با توجه به زمانبندی شخصیتان به موقع به هدفتان می رسید.
  • در جستجوی کلاسی هستید که با نمونه سوالات واقعی آزمون های قبلی تمرین کنید، تا سطح واقعی نمره شما در آزمون و میزان پیشرفت شما همیشه مشخص باشد.
  • در جستجوی روشی هستید که دقیقا بدانید چند امتیاز تا هدف نیاز دارید و در حال حاضر چند امتیاز بدست آورده اید.
  • در جستجوی روشی هستید که اشتباهات فعلی شما در صحبت کردن برای شما روشن شود و به شما برنامه داده شود که آنرا برطرف کنید.
  • در جستجوی کلاسی هستید که برای تمرین های منزل شما برنامه ریزی شود، تا دقیقا بدانید که هر روز چه تمرینی را انجام دهید و چه میزان زمان برای انجام هر تمرین لازم است.
  • در جستجوی کلاسی هستید که محیطی صمیمی و غیر رسمی داشته باشد، تا بدون اضطراب تمرین کنید.
  • شهریه تدریس خصوصی آیلتس معقول باشد و به نسبت سرعت پیشرفت شما، به دوره های موسسات آموزشی دیگر بیارزد.
  • در جستجوی جلسات مکالمه ای هستید که مانند یک کلینیک زبان مشکلات شما در صحبت کردن دانه به دانه شناسایی و برطرف شود. (بعنوان مثال مکث ها و مشکلات گرامری شما ، اینکه نمی دانید چطور بگویید، چه بگویید و اینکه چطور از لغت معنی ها استفاده کنید…)
  • در جستجوی روشی هستید که بتوانید بیشتر صحبت کنید، چون معمولا در هنگام مصاحبه مطلب زیادی برای گفتن به ذهنتان نمی رسد.
  • درجستجوی یادگیری ترفند ها و تکنیک هایی برای آزمون هستید که به راحتی با چند بار تمرین می توانند یک نمره به نمره نهایی شما در آزمون بیافزایند. ( آموزش این تکنیک ها، قسمتی از آموزش است، و تمرکز اصلی آموزش بر تقویت مهارت های شماست.)
  • در جستجوی روشی هستید که به راحتی بتوانید مانند یک انگلیسی زبان، انگلیسی فکر کنید و صحبت کنید، نه اینکه جملات فارسی را در ذهنتان به انگلیسی ترجمه کنید و جملاتتان بوی ترجمه دهد.
  • به دنبال کلاسی هستید که به شما روش تقویت مهارت Listening را آموزش دهد، نه اینکه تنها به تست زدن مشغول باشید.
  • به دنبال کلاسی هستید که سرعت خواندن و درک مطلب شما را در بخش Reading افزایش دهد.
  • روش تقویت مهارت Reading را به شما بیاموزد. ( آموزش و تمرین مهارت درک مطلب و آنالیز جملات دشوار، افزایش سرعت خواندن و …)
  • به دنبال کلاسی هستید که عبارات و اصطلاحات لازم برای نوشتن یک Writing عالی را در اختیارتان بگذارد و برای شما برنامه تمرین اختصاص دهد.
  • به دنبال کلاسی هستید که تمرینات Writing شما را برای شما صحیح کند و توضیحات لازم را در مورد اشتباهاتتان در اختیارتان بگذارد.
  • به دنبال کلاسی هستید که برای شما روشن کند در آزمون آیلتس، به چه مواردی در بخش Writing و Speaking نمره داده می شود، تا بیشتر برای تقویت آنها زمان بگذارید.

… و به عبارت ساده به دنبال آموزشی هستید که نتیجه آن را لمس کنید و یکبار و برای همیشه به هدفتان برسید. ما تلاش می کنیم در تدریس خصوصی آیلتس و هر گونه دیگر آن، این کلاس ایده آل برای شما باشد.

 

تدریس خصوصی آیلتس