اعتبار مدرک آیلتس چقدر است؟

آزمون آیلتس از جمله آزمونهای سرنوشت سازی است که تاکنون بسیاری افراد آن را تجربه کرده اند؛ این آزمون بین المللی و بسیار معتبر برای سنجش میزان مهارت و سطح یادگیری زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبان هرساله یا بهتر است بگوییم چند بار در سال در اکثر کشورهای جهان برگزار میگردد؛ و از آنجایی که این دو آزمون به صورت کاملا استاندارد و مطابق با قوانین طراحی و برگزار می شوند، نمره دریافتی و یا مدرک داوطلبان جهت پذیرش در دانشگاه های تراز اول دنیا، مهاجرت و ارتقاء شغلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که هر کشور نمره خاصی از آیلتس و تافل را برای مهاحرت و یا تحصیل تعیین می کند. به همین جهت نیاز است تا درباره مدت اعتبار مدرک آیلتس اطلاعات کافی داشته باشید.

مدت و میزان اعتبار مدرک آیلتس به چه صورت است؟

مدرک آیلتس یکی از معتبرترین مدارک آموزش زبان در سراسر دنیا است که برای بسیاری اهداف کاربرد دارد؛ این اعتبار در ابعاد مختلفی تعریف می شود که در ادامه این مقاله به آنها اشاره می کنیم…

نمره آزمون آیلتس تا دو سال اعتبار دارد؛ و به همین دلیل اگر شما نیاز به ارائه آن به دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی و یا مهاجرتی دارید، می توانید در این دو سال آن را به کسانی که تقاضای آیلتس از شما دارند ارائه دهید؛ اگر چه بعد از گذشت دو سال مدرک آیلتس نشان دهنده سطح زبان انگلیسی شماست و همچنان برای کسانی که به صورت رسمی آن را از شما نمی خواهند دارای ارزش است، اما نمی توانید آن را به جای رسمی ارائه دهید! دلیل اینکه اعتبار مدرک آیلتس دو سال است، این است که سازمان های برگزار کننده این آزمون British Council , IDP Australia , Cambridge university معتقدند که بعد از این دو سال ممکن است شخص دچار فراموشی شود و از آنجا که ماهیت زبان فرار است نیاز مجدد به اثبات سطح دانش زبان آموز وجود دارد.

اعتبار مدرک آیلتس در سطح بین المللی

از نظر اعتبار بین المللی آزمون آیلتس نیز باید بدانید که این آزمون در بسیاری از کشور های جهان مورد قبول است و تمامی دانشگاه ها بدون هیچ قید و شرطی آن را قبول می کنند. کشور هایی هچون آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و .. دیگر کشور های انگلیسی زبان آن را از شما قبول می کنند. تنها محدودیتی که وجود دارد این است که دانشگاه های برتر جهان برای پذیرش دانشجو، نمرات خاصی از مدرک آیلتس را تعیین کرده اند و طبق آن دانشجو جذب می کنند.

اعتبار آیلتس برای تحصیل در خارج

اگر تحصیل در خارج از کشور جزو برنامه های شماست، این را به یاد داشته باشید که بسیاری از دانشگاههای جهان، و همینطور کلیه دانشگاه ها و کالج های انگلستان مدرک آزمون آیلتس را می‌پذیرند؛ اگر شما مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد را در نظر داشته باشید، باید در آزمون دانشگاهی (اکادمیک) آیلتس شرکت کنید؛ آزمون عمومی آموزش آیلتس برای برنامه هایی که درجه نمیدهند مناسب است. کالج یا دانشگاه انتخابی خود را پیدا کنید و نسخه آیلتس را که برای شما مناسب است بررسی کنید.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید نشان دهید که واجد شرایط هستید و می توانید یک برنامه ی مدرک آموزش داده شده در زبان انگلیسی را با موفقیت انجام دهید. بنابراین شما برای ثبت نام در برنامه های درجه پیشرفته مانند فوق لیسانس یا دکترا به نمره ی بالاتر از آیلتس نیازدارید.

اعتبار مدرک آیلتس برای کار

اثبات مهارت زبان انگلیسی شما، یک گام مهم در پروسه گرفتن ویزاست، تا بتوانید در خارج از کشور کار کنید؛ درواقع توانایی شما در زبان کلید موفقیت شغلی تان است و علاوه بر سایر موارد لازم برای داشتن هر شغل، یک دارایی با ارزش محسوب می شود! اگر متقاضی ویزای کار هستید، شما باید برای بیشتر مکالمه های اساسی به زبان انگلیسی آمادگی کامل داشته باشید.

  • در انگلستان، متقاضیان باید حداقل 6.5 در هر یک از نمرات را در چهار موئلفه ی آزمون (خواندن ، گفتار ، گوش دادن و نوشتن) را کسب کنند.
  • در استرالیا، نمره آزمون 5 برای سطح ‘حرفه ای انگلیسی’ درنظر گرفته شده است. امتیاز باند 6 به این معنی است متقاضی یک سخنران انگلیسی دارای سر رشته است.
  • در نیوزیلند، متقاضیان اجازه کار باید به طور کلی نمره باند 4 یا بالاتر در ماژول عمومی یا آزمون آیلتس کسب کنند. همچنین ممکن است آنها شواهد دیگری درباره توانایی های انگلیسی زبان خود، مانند اطلاعات در مورد، کشورهایی که در آنها زندگی کرده اند، کشور محل اقامت فعلی آنها یا دانش خانواده آنها از انگلیسی ارائه دهند.
  • در کانادا، متقاضیان باید مستقیماً با سازمانی که می خواهند برای گرفتن الزامات نمره آیلتس درخواست دهند ، تماس بگیرند. معمولا کارفرمایان و موسسات آموزشی شرایط زبانی خود را تعیین می کنند.

البته باید در نظر داشته باشید، در همه این کشورها حداقل امتیازات لازم بسته به شغل انتخابی شما متفاوت است؛ برای بعضی از مشاغل، متقاضیان باید حداقل 6 نمره را در هر یک از واحدهای آزمون کسب کنند، در حالی برای معلمان، برای مثال، حداقل نمره 7 لازم است.

اعتبار مدرک آیلتس برای مهاجرت چقدر است؟

آژانس های دولتی از آزمون آیلتس به عنوان بخشی از فرایندهای درخواست خود برای اخذ تابعیت یا حق داشتن اقامت دائم استفاده میکنند. آنها مهارت زبان را در نظر می گیرند که به شدت با توانایی افراد در ادغام در جامعه و محل کار مرتبط است. آزمون آیلتس توسط مقامات مهاجرت پذیرفته می شود و همچنان نقش مهمی در ارزیابی زبان به عنوان میانگین کنترل اعداد مهاجرت دارد.

آزمون جدید زبان انگلیسی امن (SELT) مورد تایید دولت انگلیس و به عنوان بخشی از روند درخواست ویزا معرفی شده است. این آزمون با عنوان IELTS Life Skills (مهارت های زندگی آیلتس) یا ‘IELTS for UKVI (آیلتس برای یو‌کی‌وی‌آی) شناخته می شود. این به این معنی است که می توان از آیلتس برای اثبات توانایی های زبانی انگلیسی شما حمایت از ویزا و مهاجرت انگلستان (UKVI) استفاده کرد.

آزمون IELTS Life Skills شما را وادار می کند مهارت های گفتاری و شنیداری خود را فقط در سطح A1 یا B1 چارچوب مرجع مشترک اروپا (CEFR) نشان دهید. در پایان آزمون ، به جای باند ، نتیجه قبولی / عدم موفقیت دریافت خواهید کرد.