لغات آکادمیک آیلتس و تافل

لغات آکادمیک

لیست لغات آکادمیک (Academic Word List) در سال 2000 توسط Averil Coxhead از دانشکده زبان‌شناسی و مطالعات زبان‌های کاربردی در دانشگاه ویکتوریا در نیوزلند منتشر شد. این لیست شامل 570 کلمه اصلی است که با تجزیه و تحلیل میلیون‌ها کلمه از بیش از 400 متن آکادمیک انتخاب شده اند. این کلمات از 28 رشته موضوعی مختلف آکادمیک در رشته‌های هنر، تجارت، حقوق و علوم گرفته شده‌اند، بنابراین برای همه زمینه‌های تحصیلی مرتبط هستند. این لیست 570 کلمه‌ای پس از استخراج به 10 زیرگروه تقسیم شد که متداول‌ترین 60 کلمه در زیرگروه 1 و کم تعددترین کلمات در زیرگروه 10 جای گرفتند.

لیست لغات آکادمیک (AWL) به منظور توانمندسازی زبان‌آموزان انگلیسی در جهت توسعه واژگان خود برای آزمون‌های آکادمیک نظیر آیلتس و تافل گردآوری شده است. لازم به ذکر است که این 570 کلمه شامل لغات اصلی هستند و اگر لیست کامل کلمات آکادمیک را مشاهده کنید، بسته به اینکه آیا شما از آن به عنوان اسم، فعل، صفت و غیره استفاده می‌کنید، تغییرات زیادی در هر کلمه ممکن است بوجود بیاید. برای بررسی بهتر این موضوع لیست زیر را دانلود نمایید.

لغات آکادمیک

به منظور یادگیری منظم لغات آکادمیک، قبل از هر چیزی ذکر این نکته مهم است که شناخت کلمات و در واقع استفاده از آنها دو مهارت بسیار متفاوت است که اولی بسیار ساده‌تر از حالت دوم است. حال بیایید با استفاده از اولین کلمه موجود در لیست لغات آکادمیک، مثالی را بررسی کنیم:

Analyse

  • analysed
  • analyser
  • analysers
  • analyses
  • analysing
  • analysis
  • analyst
  • analysts
  • analytic
  • analytical
  • analytically
  • analyse
  • analysed
  • analyses
  • analysing

اگر کلمه ‘تجزیه و تحلیل کردن’ و معنی آن را یاد گرفته‌اید و از اشکال دیگر آن آگاهی دارید، به احتمال قوی هنگام خواندن، فارغ از این که کلمه در چه شکلی قرار دارد، به معنای آن پی خواهید برد. با این وجود، دانستن این که هنگام نوشتن یا صحبت کردن از کدام یک بایستی استفاده کنید، مهارت دشواری است و تمرین و زمان بسیار بیشتری را برای تسلط می‌طلبد! در ادامه به منظور تسلط بهتر شما زبان‌آموز گرامی، تمرینات مرتبط با هر زیرگروه کلمه به همراه پاسخ آورده شده است.


منابع تمرینی لغات آکادمیک

لغات آکادمیک

 

بی تردید یکی از معروف‌ترین کتاب‌های آمادگی لغات آکادمیک برای آزمون آیلتس، لغات ضروری بارونز برای آزمون آیلتس (Essential Words for the IELTS) است.این کتاب شامل لغات آکادمیک مطرح شده می‌باشد که در 10 درس گنجانده شده است و هر درس یک موضوع را شامل می‌شود. این 10 موضوع به ترتیب عبارتند از طبیعت، اوقات فراغت، حمل و نقل، فرهنگ، سلامتی، جهانگردی، کسب و کار، اجتماع، آموزش و فناوری/اختراعات. در هر درس پس از استفاده لغات در یک متن، آنها در تمرینات زیادی بکار برده می‌شوند که همانند سوالات واقعی آزمون آیلتس (IELTS) می‌باشند. پاسخ کلیه تمرینات نیز در انتهای کتاب ارائه گردیده است.

 

 

 

لغات آکادمیک

 

در این کتاب همانگونه که از عنوانش نیز برمی‌آید، به لغات پرکاربرد و ضروری آزمون زبان تافل TOEFL پرداخته شده تا زبان‌آموزان و داوطلبان این آزمون، به بهترین نحو بتوانند بر این بخش از آزمون مسلط شوند. این کتاب ابتدا با بررسی آزمون TOEFL و معرفی کامل آن به ارایه لغات آکادمیک پرکاربرد به صورت درس به درس پرداخته است. از دیگر مزایای کتاب حاضر می توان به ارایه تست های متنوع برای تسلط هرچه بیشتر داوطلبان به لغات ضروری TOEFL اشاره نمود. این کتاب طوری طراحی شده که مهارت‌های مربوط به یادگیری واژگان را در زبان‌آموزان افزایش دهد. کتاب واژگان ضروری تافل در ایران از منابع اصلی آزمون‌های تافل، زبان عمومی ارشد، دکتری، GRE، و … می‌باشد. از مزایای این اثر این است که معنی واژگان به صورت مستقیم قابل مشاهده نیست که این ویژگی به فرد مطالعه‌کننده این امکان را می‌دهد تا خود از توانایی خویش استفاده نموده و در صورت نیاز به معنی واژه موردنظر مراجعه کند.

 

 

لغات آکادمیک

 

مجموعه 2 جلدی “Focus on Vocabulary” کتابی برای سطح متوسط به بالا بوده که لغات مورد استفاده در کتابها، فیلمها، روزنامه‌ها و … را جمع‌آوری کرده است. یادگیری لغات آکادمیک با مثالهایی که از آثار معروف و خوش ساخت در کتاب آورده شده است، تثبیت می‌شوند. برای کمک به فهم بهتر، در هر بخش تمرینهایی برای معنی لغات، گروه‌های کلمه و هم‌آیندها تعبیه شده است. در این مجموعه، برای افزایش و درک هر چه بهتر زبان‌آموز، هر فصل شامل معنای کلمات، کلمات هم‌خانواده و هم چنین کلمات مشابه است.

 

 

 

ممرایز (Memrise) یک اپلیکیشن یادگیری زبان‌های خارجی است که یادگیری زبان را با استفاده از گوشی‌های هوشمند به یک امر بسیار ساده و لذت‌بخش تبدیل می‌کند. روش آموزش آن به صورت الگوهای فلش‌کارت است که در ابتدا آموزش داده شده و سپس سوال مطرح می‌شود و مطابق پاسخ ها به فرد امتیاز داده می‌شود. از این اپلیکیشن می‌توانید جهت مرور لغات آکادمیک استفاده نمایید.

لغات اکادمیک