راهکارهای ساده برای گسترش پاسخ در اسپیکینگ پارت 1

speaking

این مقاله به بررسی طول پاسخ شما در آزمون اسپیکینگ پارت 1 آیلتس پرداخته و برخی از روش های ساده برای بهبود پاسخ دهی به شما ارائه خواهد داد.

سوال اغلب زبان آموزان این است که تا چه حد مجاز به صحبت کردن در اسپیکینگ پارت 1 هستند. پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد، اما آنها نباید بیش از حد کوتاه و یا خیلی طولانی باشند. این پاسخی گیج کننده است اما اجازه بدهید توضیح بیشتری در این مورد بدهیم.

پاسخ های شما نباید بیش از حد کوتاه باشند، زیرا شما می خواهید به ممتحن نشان دهید که واقعاً می توانید بخوبی انگلیسی صحبت کنید. بنابراین، “I’m a student” به اندازه کافی بلند نیست. با این حال، پاسخ ها نباید بیش از حد هم طولانی باشند، چرا که پارت 1 راجب موضوعات آشنا (خانواده، کار، سرگرمی ها و غیره) است و شما معمولاً 2 دقیقه راجب اینکه اهل کجا هستید صحبت نمی کنید. همچنین، شما فرصت زیادی برای ارائه پاسخ های طولانی تر در قسمت های 2 و 3 اسپیکینگ آیلتس خواهید داشت.

در ادامه با چند روش آشنا خواهید شد که به راحتی بتوانید پاسخ های اسپیکینگ پارت 1 خود را از یک جمله کوتاه به یک پاسخ جامع تر تبدیل نمایید و در نهایت نمره بیشتری کسب کنید.

 

احساسات و نظرات (Feelings and Opinions)

شما می توانید به راحتی پاسخ خود را با گفتن اینکه شما در مورد سوال پرسیده شده چه احساسی دارید گسترش دهید. همچنین، این موضوع پاسخ شما را جالب تر خواهد کرد.

اسپیکینگ پارت 1

جزئیات متضاد (Contrasting Details)

یکی از ساده ترین راه هایی که شما می توانید پاسخ خود را گسترش دهید این است که به سادگی از کلمه “but” برای نمایش جزئیات متضاد استفاده کنید.

اسپیکینگ پارت 1

ترکیب جزئیات (Combining Details)

به جای دادن یک پاسخ کوتاه، شما می توانید جزئیات را با استفاده از ‘and’، ‘with’ یا ‘also’ اضافه کنید.

اسپیکینگ پارت 1

مقایسه با گذشته (Past Comparisons)

شما می توانید در مورد آنچه که “used to” انجام می دادید صحبت کنید و اینکه چگونه در حال حاضر تغییر کرده است، صحبت کنید.

اسپیکینگ پارت 1

اضافه کردن دلایل (Adding Reasons)

همیشه در آزمون سعی کنید توضیح دهید که چرا فکری می کنید یا کاری انجام می دهید. شما می توانید این کار را با استفاده از “because” یا “so” انجام دهید.

اسپیکینگ پارت 1

آینده (Future)

اگر چیزی در آینده تغییر کند، میتوانید از یکی از ساختارهای آینده مانند «will» یا «be going to» استفاده کنید.

اسپیکینگ پارت 1

مقایسه نظرات مخالف (Contrast Opposite Opinions)

از شما ممکن است در یک سؤال خواسته شود که در مورد نظر خود یا نظر دیگران صحبت کنید. در این موارد، از “even so” یا “although” استفاده کنید تا نشان دهید که هر دو طرف را در نظر گرفته اید.

اسپیکینگ پارت 1

ارائه مثال (Giving Examples)

مثال های زندگی واقعی همیشه ساده ترین چیزهایی هستند که می شود در مورد آن ها صحبت کرد زیرا شما می توانید به طور طبیعی و با جزئیات بیشتری در مورد آنها صحبت کنید.

اسپیکینگ پارت 1

میزان تکرار (Frequency)

شما می توانید با استفاده از کلماتی مانند “usually”، “never”، “always” و “more often than not” پاسخ های خود را گسترش دهید.

اسپیکینگ پارت 1

 

بیاد داشته باشید بهترین داوطلبین آزمون به طور طبیعی از انگلیسی در اسپیکینگ خود استفاده می کنند. آنها فکر نمیکنند: «آیا باید این ایده را با مثال یا بحث درباره آینده گسترش دهم؟»، آنها این کار را اتوماتیک وار انجام می دهند.

شما می توانید در ابتدا با سوالات امتحانات گذشته به آرامی تمرین کنید و در مورد اینکه چگونه می توانید پاسخ های خود را در اسپیکینگ پارت 1 گسترش دهید فکر کنید و حتی یادداشت ها و کتاب هایتان را نیز در مقابل خود داشته باشید. در مورد ساختارهای مورد نیاز برای استفاده دقیق فکر کنید و روی پاسخ های خود تمرکز کنید. پس از آن می توانید با سوالات جدید ساختارهایی که مطالعه کرده اید را به طور طبیعی بدون هیچ گونه کمکی استفاده کنید.