آزمون دولینگو (ِDuolingo English Test: DET) یک آزمون آنلاین تطبیقی (Adaptive) است که میزان مهارت شما به زبان انگلیسی را مورد سنجش قرار می دهد و میزان اعتبار آن دو سال است. تطبیقی بودن آزمون دولینگو بدین معناست که درجه سختی سوال بعدی شما بستگی به پاسخ شما به سوال قبلی دارد که نهایتاً برآورد دقیق تری از سطح نهایی داوطلب بعمل می آید. از مزایای این آزمون می توان به عدم لزوم حضور داوطلب در مرکز آزمون و هزینه کمتر آن (49 دلار) نسبت به دیگر آزمون های بین المللی نظیر آیلتس IELTS و تافل TOEFL (بالای 200 دلار) اشاره کرد. همچنین کل فرآیند آزمون حدود 1 ساعت به طول می‌انجامد و نتایج آن طی 48 ساعت به متقاضیان اعلام می‌شود که حتی این امکان وجود دارد نتایج را با تعداد نامحدودی از موسسات به اشتراک بگذارید. در این مقاله با این آزمون و کلاس خصوصی دولینگو آشنا می شویم.

آزمون دولینگو کلاس خصوصی دولینگو

موسسات و نهادهای پذیرنده دولینگو Duolingo

در حال حاضر آزمون دولینگو از اعتبار خوبی برخوردار است و نمره آن، مورد تایید بسیاری از موسسات علمی از جمله صدها دانشگاه و مرکز آموزشی در سراسر جهان می‌باشد. برای مشاهده این لیست می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

ساختار آزمون دولینگو

آزمون دولینگو از سه بخش تشکیل شده است:

  • آمادگی برای تست (5 دقیقه): در این بخش قوانین و مقررات آزمون Duolingo به شما ارائه می‌شود.
  • آزمون اصلی (45 دقیقه): در آزمون اصلی، مهارت‌های Reading، Writing، Speaking و Listening شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
  • مصاحبه ویدئویی (10 دقیقه): در این بخش یک مصاحبه ویدئویی با شما انجام می‌شود که به همراه نتایج آزمون به موسسه مورد نظر ارسال خواهد شد. لازم به ذکر است که این بخش فاقد نمره می‌باشد.

آزمون دولینگو با هدف ارزیابی مهارت زبان انگلیسی و با سنجیدن مهارت‌های Writing، Speaking، Reading و Listening طراحی شده است و نمره آن از بازه 10 تا 160 متغیر است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نمره‌دهی این آزمون می‌توانید به صفحه “Scores” سایت دولینگو مراجعه نمایید.

آزمون دولینگو

مقایسه نمرات آزمون دولینگو با آیلتس و تافل

همانطور که پیش از این اشاره شد تعداد قابل توجهی از موسسات آموزشی مختلف نمره آزمون Duolingo را به رسمیت می شناسند. بررای همین، داوطلبان باید در مقایسه با سایر آزمونهای متداول و شناخته شده نظیر آیلتس و تافل، مطلع باشند که در چه جایگاهی قرار داشته و چه حد نصابی را کسب نموده اند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، کارنامه دولینگو شامل یک نمره کلی و چهار ریزنمره ذیل می باشد.

  • Literacy: این بخش به میزان سواد و دانش زبان انگلیسی اشاره دارد.
  • Comprehension: این بخش به توانایی درک مطلب اشاره دارد.
  • Conversation: این بخش به توانایی مکالمه و روان صحبت کردن اشاره دارد.
  • Production: این بخش به توانایی بسط دادن موضوعات و بیان آن در زبان انگلیسی اشاره دارد.

قوانین و مقررات

هشدار

قبل از انجام آزمون دولینگو، اطمینان حاصل نمایید که قوانین زیر را رعایت کرده تا مجبور به انجام دوباره آزمون و یا حتی در برخی موارد محرومیت همیشگی از تست نگردید. همچنین اگر به دلیل نقص فنی، قطع برق و یا اینترنت قادر به ادامه آزمون نشدید، این امکان برای شما وجود خواهد داشت که آزمون را در تاریخ دیگری دوباره انجام دهید.

1. استفاده از افزونه ها (Plugins/Add-ons) از قبیل Grammarly
2. استفاده از چند ایمیل برای ایجاد حساب کاربری
3. عدم حفظ ارتباط چشمی با صفحه کامپیوتر
4. یادداشت برداری
5. استفاده از گوشی همراه، تبلت، آی پد و دیگر دستگاه های هوشمند برای شرکت در امتحان
6. استفاده از هدفون و ایرپاد
7. انجام آزمون در اتاقی تاریک و یا بدون نور کافی
8. هر نوع پوششی که باعث عدم رویت چشم ها، گوش ها و دهان شود
9. صحبت با شخص دیگر
10. استفاده از کارت شناسایی نامعتبر و یا شخص دیگر

کلاس خصوصی آزمون دولینگو

طی دوره خصوصی آمادگی آزمون دولینگو، داوطلبین گرامی با ساختار آزمون و تکنیک های پاسخگویی به هر قسمت آشنا خواهند شد. کلاس خصوصی دولینگو از طریق اسکایپ برگزار شده و همه منابع مورد نیاز و نت های لازم در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت. همچنین، زبان آموزان این امکان را خواهند داشت که در هر زمان راجب مطالب ارائه شده سوالی داشته باشند بصورت شبانه روزی با استاد خصوصی دولینگو در ارتباط بوده و مشکل خود را رفع نمایند.

توجه

جهت هماهنگی و شرکت در کلاس های آمادگی آزمون دولینگو می توانید از طریق شبکه های اجتماعی نظیر واتس اپ، تماس تلفنی مستقیم و همچنین صفحه تماس وبسایت با ما در ارتباط باشید.