فرمت جدید آزمون تافل در سال ۲۰۱۹ : آسان تر یا سخت تر!؟

فرمت جدید آزمون تافل

فرمت جدید آزمون تافل تغییرات بسیاری را در خود جای داده است. برخی از این تغییرات آن را بسیار آسان‌تر می‌کنند، در حالی که برخی دیگر زمینه را برای خطای بیشتر فراهم می‌کنند. در این مقاله با چندین تغییر فرمت جدید آزمون تافل آشنا می شوید. بعضی از این تغییرات از اهمیت بالایی برخوردارند از این جهت که رسیدن به نمره هدف را بسیار آسان می‌کنند. البته با در نظر گرفتن این موضوع که سایر تغییرات که اخیراً معرفی شده‌اند، آزمون تافل را کمی سخت‌تر می‌کنند.

فرمت جدید آزمون تافل که از اول آگوست شروع می‌شود، این آزمون را آسان تر می‌کند

ما خبرهای خوبی برای شما داریم! آزمون تافل از ابتدای آگوست ۲۰۱۹ آسان‌تر می‌شود. طی چند سال گذشته، شاهد کاهش تعداد آزمون‌های تافل انجام شده در هر سال بوده‌ایم و نتیجه حاصله این بوده که آزمون تافل بسیار دشوار است.

چگونه سرویس آزمون‌‌گیری آموزشی (ETS) آزمون تافل را ساده‌تر کرده است؟

راه حل ساده بود. آزمون را کوتاه کنید و زمان بیشتری برای تکمیل سوالات به آزمون‌دهندگان اختصاص دهید. در اینجا گزیده ای که مستقیماً از سایت ETS TOEFL گرفته شده است، نشان می دهد که دقیقاً از ابتدای آگوست 2019 چه تغییراتی را شاهد هستیم.

“زمان آزمون TOEFL iBT با کاهش سی دقیقه‌ای، به سه ساعت تغییر می‌کند، بدون تغییر در فرمت کلی آزمون یا سؤالات. به عبارت دیگر، این همان آزمون منصفانه، قابل اعتماد و مطلوب است، فقط با سؤالات کمتر در قسمت‌های لیسنینگ، ریدینگ و اسپیکینگ. شما هنوز هم می توانید آزمون را در نصف روز بدون نیاز به بازگشت دوباره برای روز دوم به پایان برسانید. “

در این قسمت لیستی از تغییرات آزمون تافل قبل و بعد از آگوست 2019 را مشاهده می‌کنید:

بخش آزمون قبل از آگوست (نسخه طولانی) بعد از آگوست (نسخه کوتاه)
ریدینگ ۳-۴ متن ریدینگ

۱۲-۱۴ سوال برای هر متن

۶۰-۸۰ دقیقه

 

(۱۴*۴)/۸۰ =۱.۴ دقیقه برای هر سوال

۳-۴ متن ریدینگ

۱۰ سوال برای هر متن

۵۴-۷۲ دقیقه

(۱۰*۴)/۷۲=۱.۸ دقیقه برای هر سوال

 

بنابراین ، شما برای هر سؤال حدود 40 ثانیه زمان بیشتر خواهید داشت،

که 16 دقیقه اضافی برای پاسخ به تمام سوالات بخش ریدینگ است.

 

هیچگونه تغییری در نوع سوالات داده نشده است.

لیسنینگ ۴-۶ سخنرانی، هر کدام ۶ سوال

۲-۳ مکالمه، هر کدام ۵ سوال

۶۰-۹۰ دقیقه

 

(۳۶+۱۵)/۹۰=۱.۸ دقیقه برای هر سوال

۳-۴ سخنرانی، هر کدام ۶ سوال

۲-۳ مکالمه، هر کدام ۵ سوال

۴۱-۵۷ دقیقه

 

(۲۴+۱۵)/۵۷=۱.۵ دقیقه برای هر سوال

 

زمان کمتری نسبت به قبل برای هر سؤال وجود دارد،اما کاهش تعداد

سخنرانی ها به شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری در بخش رایتینگ

و اسپیکینگ داشته باشید.

 

هیچگونه تغییری در نوع سوالات داده نشده است.

اسپیکینگ ۶ فعالیت اسپیکینگ، ۲۰ دقیقه

  • بخش اسپیکینگ مستقل ۱
  • بخش اسپیکینگ مستقل ۲
  • بخش اسپیکینگ مشترک ۳
  • بخش اسپیکینگ مشترک ۴
  • بخش اسپیکینگ مشترک ۵
  • بخش اسپیکینگ مشترک ۶
۴ فعالیت اسپیکینگ، ۱۷ دقیقه

  • بخش اسپیکینگ مستقل ۱
  • بخش اسپیکینگ مستقل ۲
  • بخش اسپیکینگ مشترک ۳
  • بخش اسپیکینگ مشترک ۴
  • بخش اسپیکینگ مشترک ۵
  • بخش اسپیکینگ مشترک ۶

 

بر این اساس، 4 فعالیت باقیمانده ۴-۱ شماره گذاری خواهند شد.

هیچ تغییر اساسی در بخش رایتینگ وجود ندارد. شما هنوز دو فعالیت رایتینگ را در 50 دقیقه انجام می دهید: یکی ترکیبی و دیگری مستقل. تغییرات فوق به کاهش خستگی و استرس و همچنین کسب نمرات بالاتر در بخش های مختلف آزمون منجر می‌شود.

چگونه برای فرمت جدید آزمون تافل آماده شویم؟

بیشترین سؤال مطرح‌شده تاکنون این است که “برای رویارویی با این تغییرات که در اول آگوست انجام می‌شود، چه تمریناتی باید انجام بدهیم؟” جواب این است که هیچ تمرینی نیاز نیست! به طور جدی، شما لازم نیست کاری انجام دهید. از آنجا که هیچ نوع سؤالی از بخش لیسنینگ و ریدینگ حذف نشده است، شما باید همچنان انواع سؤالات را تمرین کنید تا برای ده نوع سوال متفاوتی که در طول آزمون ارائه می‌شود، آماده باشید.

اما بخش اسپیکینگ تافل چه تغییراتی کرده است؟

خبر خوب این است که اسپیکینگ قسمت ۱ تقریباً با اسپیکینگ قسمت ۲ یکسان است و اسپیکینگ قسمت ۵ اساساً مشابه اسپیکینگ قسمت ۳ است. با این تفاوت که قبل از گوش دادن به مکالمه، متنی را نمی‌خوانید. بنابراین، تمرین اسپیکینگ قسمت اول و قسمت پنجم به شما کمک می کند تا اسپیکینگ قسمت دوم و سوم آماده شوید. به همین دلیل، نیازی به انجام کار دیگری ندارید. در حقیقت، آماده سازی با نسخه طولانی‌تر به دلیل مدیریت خستگی و زمان، بیشتر از نسخه کوتاهتر به شما کمک می‌کند. اگر بتوانید در نسخه طولانی‌تر خوب عمل کنید، مطمئناً می توانید در نسخه کوتاهتر نیز عملکرد بهتری داشته باشید. این تغییرات برای همه عالی است و به شما در رسیدن به نمره بالاتر کمک می کند. اما اگر در یک بخش اشتباه کنید و به طور قابل توجهی نمره خود را کاهش دهید چه اتفاقی می‌افتد؟ با پیشرفت های جدید در زمینه گزارش نمره، این وضعیت دیگر مانند گذشته وحشتناک نخواهد بود.

گزارش نمره جدید تافل به قبولی شما کمک می کند!

برای کمک به شما در دستیابی به نمره هدف خود و فراموش کردن یک بخش بد که مانع ورود شما به برنامه انتخابی می‌شود، سرویس آزمون‌گیری آموزشی تافل گزارش نمره خود را تغییر داده و در فرمت جدید یک نمره تحت عنوان IBT MyBest در نظر گرفته است، به این ترتیب که بهترین نمره ها را در هر بخش آزمون تافل در طی دو سال گذشته انتخاب شده و از ترکیب آنها بهترین نمره برای شما تولید می گردد. به عنوان مثال فرض کنید که طی دو سال گذشته، چهار بار در آزمون تافل شرکت کرده‌اید:

ریدینگ لیسنینگ اسپیکینگ رایتینگ مجموع
۱۹ ۲۰ ۱۵ ۲۰ ۷۴
۲۹ ۲۲ ۱۸ ۲۲ ۹۱
۲۷ ۲۷ ۲۳ ۲۰ ۹۷
۱۹ ۲۵ ۲۶ ۲۵ ۹۵

اکنون ، در گزارش نمره ، نهاد یا دانشگاه دریافت کننده نمرات شما موارد زیر را مشاهده می کند:

گزارش ریدینگ لیسنینگ اسپیکینگ رایتینگ مجموع
آخرین آزمون ۱۹ ۲۵ ۲۶ ۲۵ ۹۵
IBT MyBest™ ۲۹ ۲۷ ۲۶ ۲۵ ۱۰۷

بسیاری از دانشگاه ها ادرخواست ارائه اینگونه نمرات را داده اند، اما لطفاً توجه داشته باشید که تضمین نمی شود نهاد یا دانشگاه مقصد شما نیز آن را بپذیرد، بنابراین باید با آنها تماس گرفته و از پذیرش آن اطمینان حاصل نمایید.

فرمت جدید آزمون تافل

فرمت جدید آزمون تافل برای سؤالات مستقل اسپیکینگ

قبل از ورود به تغییرات جدید اسپیکینگ در آزمون تافل، توجه داشته باشید که آنها تغییرات کوچکی هستند. این نکته‌ای است که شما باید مراقب آن باشید. خبر خوب این است که شما همچنان همانطور که ما در درس اسپینگ تافل خود آموزش می دهیم، به آنها پاسخ می‌دهید.

تغییر شماره 1: کلمات بیشتر در سؤالات چند گزینه ای

این ممکن است تغییر بزرگی به نظر نرسد، اما سوالات طولانی‌تر به معنای صرف وقت بیشتر برای خواندن سوال و زمان کمتری برای آماده سازی است. این همچنین به معنی احتمال بیشتر اشتباه خواندن سوال است. بیایید نگاهی به نسخه های فرمت آزمون تافل، قبل و بعد از جدیدترین تغییرات اسپیکینگ داشته باشیم.

فرمت قدیمی سوالات چندگزینه‌ای در آزمون اسپیکینگ تافل

 

“Your degree requires that you should choose a history course. Which of the following courses would you prefer?

  • Art history
  • Twentieth-century world history
  • Science history

Include details and examples to support your answer.”

 

فرمت جدید سوالات چندگزینه‌ای در آزمون اسپیکینگ تافل

 

“Which of the following courses would you prefer?

  • A course about Art History, the study of objects of art in their historical development and stylistic contexts.
  • A course about Twentieth-century World History, the study critical understanding of major political developments.
  • A course about Science History, the study of the development of science and scientific knowledge.

Include details and examples to support your choice.”

باز هم پاسخ به این سؤالها یکسان است، بنابراین زیاد نگران نباشید. آنچه در اینجا مهم است این است که به خواندن یک سؤال طولانی‌تر عادت کنید. درک آنها نباید خیلی دشوار باشد.

تغییر شماره ۲: سوالات مزایا و معایب سعی می کنند شما را فریب دهند!

پیش از این به شما یک موضوع ساده ارائه می‌شد مثل:

“What are the advantages and disadvantages of a standing desk?”

حالا بیایید ببینیم که چگونه آنها می توانند شما را به اشتباه بیندازند. ممکن است این سؤال به دو سناریو اشاره داشته باشد، اما به طور خاص فقط در مورد یکی از آنها سؤال شده است. اگر دقت نکنید، به سناریوی اشتباه پاسخ می‌دهید. حال بیایید تغییرات آزمون اسپیکینگ تافل را به سوال قبلی اضافه کنیم.

“Some people prefer standing desks, while others prefer sitting at their desk. Talk about the advantages and disadvantages of standing desks. Use details and examples in your answer.”

آیا این سوال گمراه‌کننده نبود؟

خب … شاید نه، اما می‌بینید که با این فرمت جدید فضای بیشتری برای خطا وجود دارد. این صد درصد تضمین شده نیست که شما فرمت جدید تافل را بخوبی فهم کنید، اما آماده نبودن برای آن باعث می‌شود که بسیاری از افراد به نمره تافل هدف خود نرسند. خبر خوب این است که آماده سازی برای فرمت جدید تنها نیازمند تمرین است و بس! تغییرات اسپیکینگ تافل تنها تغییراتی نیستند که ایجاد شده اند. در بخش رایتینگ مستقل نیز تغییراتی رخ داده است.

فرمت جدید آزمون تافل برای سوالات رایتینگ مستقل

تنها یک تغییر در بخش رایتینگ وجود دارد و آن شبیه به تغییر اسپیکینگ شماره ۲ است. قالب جدید سوالات رایتینگ مستقل طولانی تر و گیج‌کننده‌ تر است. بیایید نگاهی به سؤال رایتینگ با تغییر اعمال شده داشته باشیم:

“Often we are asked to collaborate in team projects at events, school, and even work. Sometimes we are required to work with a group of people who share our opinions and ideas. However, sometimes we need to work with groups of people who have entirely different opinions then us.

Which do you prefer? Use reasons and examples to support your answer. Do not use memorized examples.”

فرمت قبلی بسیار آسان تر بود.

“Would you prefer to work with people who share similar opinions or people with different opinions?”

این قالب جدید آزمون تافل برای قسمت رایتینگ مستقل، تکرار دارد تا شما را مجبور به مطالعه بیشتر کند. چیز زیادی وجود ندارد که بتوانید در این مورد انجام دهید مگر اینکه آهسته بخوانید تا بار اول آن را درک کنید. تمرین تنها آماده سازی لازم برای این تغییر است. شما فقط باید به آن عادت کنید.