آزمون PTE

آزمون PTE

آزمون  PTEیکی از آزمون های زبان در دنیا می باشد که مثل آزمون های IELTS و TOEFL دارای اعتبار جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول می باشد. این آزمون را سازمانPEARSON  که ناشر انتشارات Longman می باشد برگزار کرده و علاقمندانی که به دنبال تحصیل در کشور های مختلف و یا مهاجرت به کشور استرالیا می باشند می توانند از این آزمون استفاده کنند.

آین آزمون همانند تافل با استفاده از کامپیوتر و اینترنت انجام می شود و چهار مهارت اصلی  زبان از جمله  Speaking, Writing, Reading, Listeningرا ارزیابی نموده و نمره آن از ۹۰ محاسبه می شود.

در این آزمون علاوه بر چهار مهارت اصلی به مهارت های دیگر نیز نمره داده می شود از جمله :‌

Grammar, Oral Fluency, Pronunciation, Spelling , Vocabulary, Written Discourse

البته باید بدانید که برای ادامه تحصیل تمامی دانشگاه های دنیا این مدرک را مثل تافل و آیلتس قبول ندارند و حتی بعضی از دانشگاه ها در دنیا ممکن است برای بعضی از رشته ها و یا مقاطع تحصیلی خاص این مدرک را قبول کنند. بنابراین برای اینکه مطمئن شوید که آیا دانشگاه مورد نظرتان این مدرک را قبول می کند یا خیر می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

http://pearsonpte.com/test-takers/accepts/

یکی از دلایل محبوبیت آزمون PTE در بین زبان آموزان این است که از دو سال قبل اداره مهاجرت استرالیا این آزمون را برای مهاجرت به جای آیلتس هم  قبول می کند و علت اینکه افراد زیادی تمایل به شرکت در این آزمون را دارند این است که این آزمون ساده تر از آزمون آیلتس و تافل می باشد. ولی این نکته شایان ذکر است که کشور کانادا این آزمون را برای مهاجرت قبول نمی کند و برای این کشور فقط آیلتس مورد قبول می باشد.

چنانچه شما تمایل دارید که به استرالیا مهاجرت کنید و نیازمند کسب نمره ۷ در هر چهار مهارت می باشید می توانید به جای آیلتس در آزمون PTE شرکت کنید. معادل نمره ۷ در چهار مهارت آیلتس نمره ۶۵ در آزمون PTE میباشد که بنابر گفته خیلی از افرادی که در این آزمون شرکت کرده اند کسب نمره ۶۵ در این آزمون راحت تر از کسب نمره ۷ در آیلتس می باشد.

آزمون PTE

آزمون PTE هر هفته برگزار می شود ولی در کشور ما هیچ مرکزی این آزمون را برگزار نکرده و شما برای شرکت در این آزمون می بایست به کشورها همسایه از جمله ترکیه٬ دبی سفر کرده و در آزمون شرکت نمایید. از لحاظ هزینه ای ثبت نام آزمون در کشور ترکیه ارزان تر از دبی می باشد.

فرمت آزمون

فرمت کلی آزمون PTE به شکل زیر است:

بخش اول Speaking & Writing

۷۷ تا ۹۳ دقیقه زمان برای این قسمت لازم است و شامل موارد زیر است:
معرفی شخصی
خواندن بلند read Aloud
تکرار جمله
توصیف تصویر
تکرار یک lecture
جواب به سوالات کوتاه
خلاصه کردن متن ( یک جمله )
خلاصه کردن متن ( یک پاراگراف )
مقاله ( ۲۰ دقیقه )

بخش دوم Reading

۳۱ تا ۴۰ دقیقه زمان
سوالات چند گزینه ای
چیدن پاراگراف ها
پر کردن جاهای خالی
( ۱۰ دقیقه برای استراحت به صورت اختیاری )

بخش سوم Listening

 ۴۵ تا ۵۷ دقیقه برای:
خلاصه کردن یک بخش Speaking
سوالات چند گزینه ای
پر کردن جای خالی
مشخص کردن ( highlight ) کردن خلاصه درست
مشخص کردن کلمات ناردست

یکی دیگر از ویژگیهای این آزمون این است که نمره شما ۵ روز بعد از انجام آزموندر وب سایت Pearson قابل مشاهده است و شما می توانید بعد از آن بلافاصله در صورت نیاز مجددا ثبت نام نموده و در آزمون شرکت کنید.

آزمون PTE

اعلام نتایج آزمون

در تصویر ذیل نمونه ای از نتیجه آزمون PTE که حداکثر در 5 روز کاری بشما ارائه خواهد گشت را مشاهده می نمایید.

آزمون PTE

منابع آزمون

آزمون PTE دارای سه منبع اصلی بوده که در کلاس های خصوصی PTE استاد نجفی به داوطلبین گرامی ارائه می گردد. علاوه بر منابع یاد شده، بانک کاملی از سوالات این آزمون نیز در دسترس شما داوطلب گرامی قرار خواهد گرفت.

آزمون PTE