ثبت نام آزمون تافل

ثبت نام تافل

برای ثبت نام آزمون تافل iBT نیازمند طی کردن مراحل ثبت نام در سایت ETS هستید، این مراحل با پرداخت هزینه آزمون به اتمام می‌رسد و پس از آن می‌توانید ثبت نام قطعی شده خود را در بخش View Order مشاهده نمایید. جهت ثبت نام آزمون تافلiBT، پیش از هر چیز می‌بایست یک پروفایل (اکانت) در بخش تافل سایت ETS برای خود ایجاد کنید، سپس مراحل راهنمای تصویری زیر را برای انجام ثبت نام خود دنبال کنید.

سایت ETS برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل دو شیوه در نظر گرفته است که شامل پرداخت از طریق ویزا‌کارت/مستر‌کارت و پرداخت از طریق ووچر (Voucher) می‌باشد. در پرداخت از طریق ویزا‌کارت/مستر‌کارت شخصا و به طور مستقیم با داشتن یک کارت ارزی نسبت به پرداخت هزینه آزمون اقدام می‌کنید. همچنین روش پرداخت با ووچر، بدین صورت است که پس از خرید ووچر از مراکز مربوطه، یک کد در اختیار شما قرار می‌گیرد و در مرحله پرداخت هزینه، آن کد را در فرم مربوطه وارد می‌نمایید و پرداخت شما تکمیل می‌شود.

در ادامه روش ثبت نام تافل iBT و نحوه پرداخت هزینه آن به هر دو روش به صورت تصویری و مرحله به مرحله نشان داده شده است

مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون تافل iBT

1
ورود به حساب کاربری: جهت شروع فرآیند ثبت نام آزمون تافل ابتدا لازم است از طریق این لینک وارد سایت ETS شده و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود که قبلا ساخته‌اید، وارد حساب کاربری خود شوید.
ثبت نام تافل
2
شروع مراحل ثبت نام: پس از ورود به حساب کاربری خود، برای آغاز فرایند ثبت نام آزمون تافل در قسمت My Tests بر روی Register for a Test کلیک کنید.
ثبت نام تافل
3
انتخاب آزمون: در این مرحله گزینه TOEFL Test را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Continue کلیک کنید و در صفحه بعد پس از زدن تیک قسمت نشان داده شده در تصویر روی دکمه Continue کلیک کنید.
ثبت نام تافل ثبت نام تافل
4
انتخاب محل و تاریخ آزمون: در این صفحه محل آزمون (کشور و شهر) و همچنین بازه زمانی که مایل هستید در آن بازه زمانی امتحان دهید را مشخص نمایید و روی دکمه Search کلیک کنید.

ثبت نام تافل

5
انتخاب مرکز آزمون: بعد از زدن دکمه Search، سیستم فهرستی از تمامی مراکز باز را در شهر انتخابی و همچنین بازه زمانی تعیین شده توسط شما، نمایش می‌دهد. از این فهرست مرکز مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

ثبت نام تافل

6
خلاصه وضعیت آزمون: در این صفحه مشخصات زمان و مکان آزمون انتخاب شده توسط شما نشان داده می‌شود. برای ادامه بر روی دکمه Continue کلیک کنید.
ثبت نام تافل
7
تکمیل اطلاعات هویتی: دراین صفحه چهار بخش وجود دارد که شما می‌بایست اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. این اطلاعات به ترتیب مربوط به گذرنامه، کارت ملی، گواهینامه و سایر اسناد هویتی معتبر است. پرکردن یک مورد کافی است، اما توصیه می‌شود که دو مورد اول را حتما پر کنید. بعد از ورود این اطلاعات، بر روی دکمه Continue کلیک کنید.
لازم به ذکر است تاریخ اعتبار پاسپورت، کارت ملی و گواهینامه شما در روز آزمون بررسی می‌شود و این مدارک می‌بایست دارای اعتبار باشد. توجه شود که تقریبا تمامی مراکز برگزاری آزمون کارت ملی و پاسپورت را جهت احراز هویت می‌پذیرند و در مورد پذیرش دیگر اسناد هویتی مثل گواهینامه یا دیگر اسناد سخت گیری وجود دارد. بنابراین بهتر است اطلاعات پاسپورت یا کارت ملی را وارد کنید و در روز آزمون این مدارک را ارائه دهید.

ثبت نام تافل

8
مشخص کردن نحوه Report نمره آزمون TOEFL: با انتخاب یکی از دو گزینه ارائه شده در این صفحه، نحوه Report نمره آزمون خود را مشخص کنید. با انتخاب گزینه اول صرفا به صورت آنلاین نمره را دریافت خواهید کرد و ده روز بعد از آزمون با مراجعه به سایت ETS و ورود به حساب کاربری خود می‌توانید نمره آزمون را مشاهده نمایید. اما با انتخاب گزینه دوم علاوه بر Report نمره به صورت آنلاین، کارنامه کاغذی نیز به آدرس شما ارسال خواهد شد. در ادامه، بعد از انتخاب گزینه مورد نظر خود بر روی دکمه Continue کلیک کنید.
ثبت نام تافل
9
ریپورت رایگان نمره آزمون TOEFL iBT: شرکت کنندگان در آزمون تافل می‌توانند نتیجه آزمون خود را برای چهار دانشگاه و به صورت رایگان ارسال کنند. دانشگاه پنجم به بعد مشمول هزینه خواهد بود. در این مرحله از ثبت نام آزمون تافل شما می‌توانید این چهار دانشگاه را مشخص کنید. چنانچه هنوز نمی‌دانید که برای کدام دانشگاه‌ها می‌خواهید اپلای کنید، می‌توانید با کلیک بر روی دکمه Skip از این مرحله عبور کنید. شما تا ساعت 10 شب روز قبل از آزمون فرصت خواهید داشت تا این بخش را تکمیل کنید و پس از آن دیگر ریپورت نمرات برای شما رایگان نخواهد بود.
ثبت نام تافل
10
سوالات نظرسنجی: در این صفحه می‌توانید به سوالات نظرسنجی به دلخواه خود پاسخ دهید. توجه داشته باشید که پاسخ دادن به دو سوال اول ضروری است. پس از پاسخ به این سوالات بر روی دکمه Continue کلیک کنید.
ثبت نام تافل
11
سرویس جستجوی تافل: این صفحه مربوط به سرویس جستجوی تحت وب تافل است. این سرویس فهرستی از دانشجویان بین المللی تهیه می‌کند که اخیرا پروفایل تافل ایجاد کرده‌اند و همچنین در آینده قصد دارند در مراکز بین المللی تحصیل کنند. پایگاه داده سرویس جستجوی تافل هر هفته بروز رسانی می‌گردد و داوطلبان بالقوه را فهرست خواهد کرد. بنابراین چنانچه مایل هستید تا در این سرویس مشارکت کنید، گزینه Yes و در غیر اینصورت No, thanks را انتخاب کنید و با زدن دکمه Continue به مرحله بعدی بروید.
ثبت نام تافل
12
صفحه خرید پکیج‌های TOEFL: شما در این صفحه می‌توانید در صورت تمایل بسته‌های آموزشی تافل را خریداری کنید که شامل آزمون‌های آزمایشی، بسته منابع راهنمای آزمون تافل همراه با نکات، مهارت‌ها و دیگر موارد می‌شود. سه بسته پیش رو دارید که با توجه به بودجه و نیازتان می‌توانید یک بسته را انتخاب کرده و خریداری کنید، در غیر اینصورت گزینه No, thanks را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه Continue کلیک کنید.
ثبت نام تافل
13
برگه خلاصه وضعیت سفارش ثبت نام آزمون: مشخصات محل، تاریخ و ساعت شروع آزمون به همراه مبلغی که باید پرداخت کنید در این مرحله نمایش داده می شود. پس از مشاهده این اطلاعات، در صورت مورد تایید بودن صحت اطلاعات جهت ادامه کار بر روی دکمه Confirm Order کلیک کنید.
ثبت نام تافل
14
انتخاب روش پرداخت: همان طور که در مقدمه بیان شد، جهت پرداخت هزینه 210 دلاری ثبت نام آزمون تافل iBT دو روش پرداخت با کارت ارزی و پرداخت با ووچر را پیش رو دارید که در ادامه این دو شیوه پرداخت نشان داده شده است.
ثبت نام تافل
15.1
پرداخت از طریق کارت ارزی: چنانچه شما دارای کارت‌های ارزی بین المللی نظیر ویزا‌کارت یا مسترکارت هستید، گزینه Pay with a credit card or debit card را انتخاب کنید و روی دکمه Continue کلیک کنید. در ادامه گزینه کارت اعتباری را انتخاب و در صفحه بعد مشخصات کارت خود را وارد کنید و روی دکمه Buy کلیک کنید تا پرداخت شما انجام و ثبت نام شما به اتمام برسد.
ثبت نام تافل ثبت نام تافل
15.2
پرداخت از طریق ووچر (Voucher): شما همچنین می‌توانید از طریق ووچر پرداخت خود را انجام دهید، بنابراین اگر پیش از این ووچر تهیه کرده‌اید، در مرحله انتخاب روش پرداخت، Voucher را انتخاب کرده و روی دکمه Continue کلیک کنید. در صفحه بعد Voucher Number خود را وارد کرده و روی دکمه Continue کلیک کنید. حال پرداخت شما به انجام رسیده و ثبت نام آزمون تافل شما نهایی شده است.
ثبت نام تافلثبت نام تافل
16
مشاهده رسید پرداخت: پس از انجام پرداخت در این صفحه مرکز، تاریخ و ساعت آزمون تافل را می‌توانید مشاهده کنید.
ثبت نام تافل
17
مشاهده سفارش (ثبت نام) نهایی شده: شما می‌توانید بعد از پرداخت هزینه ثبت نام به صفحه My Home Page مراجعه کنید و از قسمت My Tests بر روی View Orders کلیک کنید و سفارش ثبت نام خود را مشاهده کنید.
ثبت نام تافل
ثبت نام تافل
18
مشاهده جزییات آزمون: شما در صفحه View order(s) شماره سفارش (Order NO)، تاریخ روز آزمون و زمان شروع آزمون را مشاهده می‌کنید و با کلیک بر روی Print، از رسید نهایی ثبت نام خود پرینت بگیرید.
ثبت نام تافل
19
مشاهده برگه رسید نهایی (Ticket Confirmation): شما در این صفحه، نمونه‌ای از تصویر رسید نهایی را مشاهده می‌کنید که در برگیرنده‌ی‌ مشخصات شما و اطلاعات ثبت نام آزمون تافل است. توجه داشته باشید که همراه داشتن این برگه در روز آزمون الزامی است.

ثبت نام آزمون تافلبرای آگاهی از نحوه برگزاری آزمون تافل و کلاس خصوصی تافل میتوانید به این لینک مراجعه نمایید.